Fruiturisme passa de 1.500 a 18.000 visitants en 3 anys

04/04/2018

L'Ajuntament confia en què la campanya pugui atreure visitants més enllà de la floració

El fenomen de la floració ha tornat a ser tot un èxit. La iniciativa de ‘Fruiturisme’ d’Aitona ha portat a Lleida uns 18.000 visitants, als que cal afegir els turistes que han gaudit dels fruiters florits en localitats veïnes com Torres de Segre, Seròs o Alcarràs.

El perfil de visitant ha estat principalment gent de les comarques barcelonines i gironines tot i que també hi ha hagut un important volum de turistes vinguts d’Aragó.

A nivell internacional ha transcendit l’afluència de molts turistes asiàtics, ja que en alguns països com Japó, es viu la floració dels cirerers amb la celebració del Hanami.

Les xifres d’enguany doblen els números de l’any passat. Un dels motius d’això és que s’ha diversificat l’oferta turística. A la ruta del presseguer s’hi han afegit iniciatives com els vols en globus, els vols en avioneta, o les rutes guiades amb quads enmig del mar rosa dels camps florits.

Ara l’Ajuntament espera que l’èxit es traslladi també a la campanya de l’estiu, i que no esdevingui un fenomen purament estacional.

INSERT_Rosa Pujol, alcaldessa d’Aitona

La iniciativa de ‘Fruiturisme’ va néixer ara fa 4 anys. Des del seu inici, el creixement en el volum de visitants ha estat exponencial i s’ha duplicat cada any, el que demostra un interès en alça pel patrimoni rural i paisatgístic del Baix Segre.

Joan Llompart