Alcarràs activa un nou sistema de pagament de rebuts no domiciliats a la web municipal per evitar desplaçaments

21/07/2020

L’Ajuntament activa aquest mes de juliol un nou sistema telemàtic en motiu de l’actual context d’emergència sanitària.

El canvi s’implementa amb la inclusió d’un nou apartat a la pàgina web municipal destinat a aquesta finalitat i dins del qual l’usuari haurà de clicar per identificar-se mitjançant el codi de barres associat al seu rebut. Un cop realitzada aquesta identificació, es dóna accés a la passarel·la de pagament segura implementada per una entitat financera, mitjançant targeta de crèdit i dins del marc de tots els estàndards que regulen aquest tipus de transaccions, el contribuent podrà procedir al pagament del rebut. La primera de les taxes que es podrà satisfer amb aquest nou sistema de pagament serà la vinculada al servei de gestió de brossa i, en els mesos vinents i tot depenent del resultat d’aquesta primera experiència, el nou sistema s’aplicarà també a la resta de rebuts.

La implementació d’aquest nou servei es produeix dins d’un context al qual, per raó de la emergència sanitària en curs, cal reduir al nostre territori la mobilitat al mínim imprescindible segons han decretat les autoritats sanitàries catalanes. El nou servei s’activa al web aquesta setmana i, des d’aquest 23 de juliol, els contribuent podran procedir al pagament i en disposaran d’un termini màxim de dos mesos –fins el 23 de setembre- per satisfer l’import d’un rebut que pot continuar abonant-se igualment mitjançant domiciliació o, també, a les dependències municipals amb targeta.

“El que volem es facilitar tot plegat a la ciutadania. Per a qui tingui el rebut domiciliat, no hi haurà cap mena de canvi en el sistema de pagament, igualment que per a qui prefereixi vindre a pagar a les dependències municipals. Ara, qui ho vulgui, podrà pagar el rebut de manera telemàtica i plenament segura sense haver de moure’s de casa seva. Això, dins d’un context d’emergència sanitària, suposa una millora evident, perquè evita desplaçaments innecessaris que ara hem d’evitar tal com recomanen les autoritats sanitàries. Comencem ara amb el rebut de la brossa i, si tot funciona com esperem, seguirem amb la resta de rebuts”, explica Ester Ibars, regidora d’Hisenda de l’ajuntament d’Alcarràs.

Infolleida