Fruiturisme participa activament al I Foro Floración: Motor de Desarrollo Rural

13/03/2024

La iniciativa fomenta la cooperació i el desenvolupament rural posant en valor la floració com a recurs turístic i econòmic

El projecte Fruiturisme, en representació de la campanya de la flor i la proposta turística d’Aitona, van ser presents el dijous, 7 de març, al Foro Floración: Motor de Desarrollo Rural, celebrat a Ricote Valley, rural innovation hub, a Villanueva del Río Segura, a Múrcia.

 

L’esdeveniment, organitzat per Agromarketing, empresa promotora del projecte ‘Experiencia España en Floración’, va congregar una cinquantena de participants, incloent-hi la Secretaria d'Estat de Turisme i representants de destins on la floració és un atractiu turístic, com Valle del Jerte, Brihuega, Mula, Aitona, Vega de Segura i Gredos.

 

Una de les activitats destacades del programa va ser una taula rodona que va reunir agents de viatges, enginyers, agrònoms, empreses turístiques i experts en la visió tecnològica aplicada al món rural. En el marc de l’esdeveniment, Fruiturisme va destacar la trajectòria d'Aitona, va explicar el paper i la participació de les dones com a guies turístiques no professionals, i va presentar les novetats de la campanya de la floració d’enguany.

 

La jornada es va tancar amb un dinar networking, per tal de compartir experiències, inquietuds i nous reptes entre totes les persones participants. Aitona expressa el seu agraïment per aquesta iniciativa que fomenta la cooperació i el desenvolupament rural a través de la posada en valor de la floració com a recurs turístic i econòmic.

 

Aitona a ‘Experiencia España en Floración’

 

Aquest esdeveniment s’emmarca al projecte 'Experiència Espanya en Floración’, en el qual participa Aitona enguany. Es tracta d’una iniciativa promocional que destaca el potencial turístic de la floració en diferents punts de la geografia peninsular. Fent valdre l’atractiu d’aquest fenomen natural lligat als camps d’arbres fruiters, Aitona s’uneix a la iniciativa, que treballa per a la creació de sinergies entre territoris similars a través del Club España en Floración.

  

Aquesta iniciativa d’Agromarketing Spain, destacat pel Ministeri d'Indústria, Comerç i Turisme com una de les experiències turístiques més innovadores dins del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència, ha creat un nexe d’unió entre poblacions que puguin beneficiar-se del valor turístic de la floració, formant una xarxa entre les administracions, les empreses de turisme i restauració i les associacions per tal de repercutir en el dinamisme de l’Espanya i la Catalunya rural. L’objectiu final és definir un tour de la floració de referència en el turisme d’interior.



Les floracions participants estan connectades per eines digitals i activitats culturals, gastronòmiques i esportives organitzades de forma individual o conjunta. En aquest sentit, Aitona ja és present a la plataforma principal del projecte, www.floracion.es. A més, els mitjans d’España en Floración donen a conèixer les dades relatives als estats meteorològics de la floració, així com informació de servei per a les persones interessades a visitar els diferents territoris. Des de la plataforma, les persones visitants podran reservar experiències de floració, allotjaments, restaurants i visites guiades.

Infolleida