Milers de persones s’endinsen en els encants del mar rosa d’Aitona

26/03/2019

La campanya de la flor 2019 tanca amb un nou rècord de participació que consolida el projecte com una de les propostes turístiques estacionals més atractives i amb més projecció i ressò internacional i arreu del país

Aitona ha tancat aquest cap de setmana la temporada turística de la floració després de prop d’un mes d’afluència massiva i constant de visitants vinguts d’arreu de Catalunya i de diferents punts del món. La flor rosa del presseguer ja ha abandonat fins l’any vinent els camps aitonencs, per on aquest 2019 hi han passat milers de persones, en el que és un nou rècord de participació sense precedents en aquesta iniciativa nascuda l’any 2011.

Miler de visitants s’han desplaçat fins a la vila durant el mes de març per gaudir de primera mà de l’espectacularitat del mar rosa que durant setmanes ha inundat el municipi; així com de la història i de la mística que desprenen els diversos espais patrimonials i religiosos del poble.


Rosa Pujol, alcaldessa d’Aitona, avança que “enguany hem superat i doblat la xifra assolida el 2018” i destaca que l’èxit de la campanya “s’explica, principalment, per tres fets: primer, el compromís, la dedicació i la professionalitat que mantenen els nostres voluntaris, guies, pagesos i cooperatives; segon, poder comptar amb tot un poble bolcat en el projecte i en el creixement i desenvolupament del municipi; i tercer, en la capacitat de Fruiturisme per, any rere any, renovar-se, innovar i exprimir l’enorme potencial cultural i turístic que ens ofereix una iniciativa pionera com aquesta”.

En aquesta línia, Pujol avança que finalitzada la campanya de la flor 2019 “ara ens centrem en promocionar el nostre entorn natural privilegiat i en començar a preparar la propera campanya de la fruita per aquest estiu i en donar continuïtat al projecte d’’Aitona, bressol de sants’, amb l’objectiu de consolidar al municipi una oferta turística de primer nivell capaç de donar resposta al llarg de tot l’any als gustos i interessos dels nostres ciutadans i dels nostres visitants”.
Infolleida