La campanya de la Flor acull més de 5.500 visitants als camps fruiters D'Aitona

18/03/2017

Segons explica Rosa Pujol, alcaldessa del poble, el projecte Fruiturisme ja està consolidat i no només es centra en la campanya de la flor, sinó que va més enllà i s'allarga durant tot l'any explicant als curiosos com és la vida p agesa, principal activitat econòmica del municipi d'Aitona.

Granollers, Vilassar de Mar o Vilafranca del Penedès, aquestes són algunes de les procedències dels turistes que ha rebut el municipi d'Aitona. Tot i que el punt àlgid de la floració dels arbres fruiters ja ha passat, encara hi ha curiosos que s'acosten al baix Segrià per conèixer de ben a prop el món del pagès i de la fruita lleidatana.

Més de cinc milers de turistes han gaudit de la campanya de la flor d'aquest any, el que fa que ja es pugui parlar d'un projecte consolidat al municipi. De fet, tal com expliquen des de l'equip de Govern no és un projecte estacional centrat en la campanya de la flor, sinó que s'allarga durant tot l'any.

El projecte de Fruiturisme també funciona com a dinamitzador econòmic pel teixit comercial del poble, donant a conèixer la riquesa gastronòmica d'Aitona amb productes locals, com la mel, el formatge, o la xocolata. De cara a l'any vinent, des de l'organització, s'espera que el nombre de turistes continuï creixent i tenen previst incorporar noves rutes i també mitjans tècnics per poder oferir als turistes més comoditat i una experiència completa al voltant el poble.

Lídia Rizos