El diputat per Lleida del PdeCAT al Congrès, Antoni Postius, visita Almacelles i s’interessa pel projecte de la subvariant nord de la població
04/10/2018
POLÍTICASOCIETAT
Almacelles
El diputat per Lleida del PdeCAT al Congrès, Antoni Postius, ha visitat Almacelles en el dia d’avui i s’ha interessat especialment per poder veure in situ el recorregut de la subvariant nord a la què s’havia compromès el Ministeri de Foment a construir-la, des del 2002, a proposta del grup municipal del PdeCAT.
En aquest sentit, el dia 27 de setembre, el Ple de la Corporació Municipal d’Almacelles va aprovar una nova moció (la tercera en aquest sentit), recordant al Ministeri de Foment la manca de compromís en no haver iniciat encara les obres d’aquesta obra tan necessària al llarg d’aquests prop de vint anys, tot i que en el seu dia es va preveure una partida d’1,9 milions d’euros i la redacció d’un projecte constructiu. Val a dir que el Ministeri, tot i la consignació en els pressupostos i la redacció del projecte el 2005, amb els diferents governs centrals que han passat des del 2002, no ha arribat mai a executar aquesta obra tan necessària per al municipi, tot i el compromís al què sempre s’ha arribat amb els diferents ministres del ram.
En aquesta visita, el diputat Postius, qui ha estat acompanyat per l’alcalde de la població Sr. Josep Ibarz, el president i l’expresident d’Agroserveis d’Almacelles, SCCL (una de les grans cooperatives agrícoles que han resultat especialment perjudicades per no haver-se construit aquesta subvariant), ha manifestat que farà arribar la petició de l’Ajuntament d’Almacelles al Congrès i especialment als responsables del Ministeri de Foment, i que la presentarà personalment a la Comissió de Foment del Congrès de Diputats com a proposició no de llei. L’objectiu principal serà l’actualització econòmica del projecte que es va redactar l’any 2005 i que s’aprovi la consignació pressupostària d’aquesta obra en els propers Pressupostos Generals de l’Estat de 2019, amb la previsió que es pugués licitar l’obra a finals de l’any vinent.
Aquesta subvariant nord resseguiria pel sud l’actual variant d’Almacelles, comunicant tots els camins que passen per aquest sector i que aniria des de l’actual camí d’Alguaire (a l’est de l’actual població) fins al camí de Sant Joan (a ponent); amb una longitud total propera als 1,2 Km. Aquest fet permetria la millor comunicació entre el sector del terme municipal situat al “Fondo” (zona més propera a l’Aragó) i la del “Pla”, la zona més alta del terme i propera a Lleida.
La construcció i posada en marxa de la variant nord de la Ctra. N-240 l’any 1999 va suposar el tall i modificació del recorregut de molts dels principals camins del terme, molts dels quals suporten encara avui en dia un alt volum de trànsit de vehicles agrícoles i pesants, fet que comporta el col·lapse diari el sector nord de la població i perjudica tots els usuaris dels camins rurals que donen accés a les explotacions agràries i ramaderes d’una gran part del terme municipal i dels pobles veïns. Com a dada d’interès, cal dir que en aquest sector es troba una de les cooperatives més grans de les Terres de Lleida: Agroserveis d’Almacelles, SCCL; la qual mou anualment més de 100.000 tones de gènere agrícola en les seves instal·lacions, als què se’ls ha d’afegir 5.000 tones més d’adobs. Aquest moviment comporta un trànsit, només en aquest indústria, de 3.700 vehicles pesants anuals. Un trànsit que ara per ara es veu obligat a passar pel centre urbà d’Almacelles o a donar tombs de Km per connectar amb les principals carreteres
d’accés.
En aquest sentit, el dia 27 de setembre, el Ple de la Corporació Municipal d’Almacelles va aprovar una nova moció (la tercera en aquest sentit), recordant al Ministeri de Foment la manca de compromís en no haver iniciat encara les obres d’aquesta obra tan necessària al llarg d’aquests prop de vint anys, tot i que en el seu dia es va preveure una partida d’1,9 milions d’euros i la redacció d’un projecte constructiu. Val a dir que el Ministeri, tot i la consignació en els pressupostos i la redacció del projecte el 2005, amb els diferents governs centrals que han passat des del 2002, no ha arribat mai a executar aquesta obra tan necessària per al municipi, tot i el compromís al què sempre s’ha arribat amb els diferents ministres del ram.
En aquesta visita, el diputat Postius, qui ha estat acompanyat per l’alcalde de la població Sr. Josep Ibarz, el president i l’expresident d’Agroserveis d’Almacelles, SCCL (una de les grans cooperatives agrícoles que han resultat especialment perjudicades per no haver-se construit aquesta subvariant), ha manifestat que farà arribar la petició de l’Ajuntament d’Almacelles al Congrès i especialment als responsables del Ministeri de Foment, i que la presentarà personalment a la Comissió de Foment del Congrès de Diputats com a proposició no de llei. L’objectiu principal serà l’actualització econòmica del projecte que es va redactar l’any 2005 i que s’aprovi la consignació pressupostària d’aquesta obra en els propers Pressupostos Generals de l’Estat de 2019, amb la previsió que es pugués licitar l’obra a finals de l’any vinent.
Aquesta subvariant nord resseguiria pel sud l’actual variant d’Almacelles, comunicant tots els camins que passen per aquest sector i que aniria des de l’actual camí d’Alguaire (a l’est de l’actual població) fins al camí de Sant Joan (a ponent); amb una longitud total propera als 1,2 Km. Aquest fet permetria la millor comunicació entre el sector del terme municipal situat al “Fondo” (zona més propera a l’Aragó) i la del “Pla”, la zona més alta del terme i propera a Lleida.
La construcció i posada en marxa de la variant nord de la Ctra. N-240 l’any 1999 va suposar el tall i modificació del recorregut de molts dels principals camins del terme, molts dels quals suporten encara avui en dia un alt volum de trànsit de vehicles agrícoles i pesants, fet que comporta el col·lapse diari el sector nord de la població i perjudica tots els usuaris dels camins rurals que donen accés a les explotacions agràries i ramaderes d’una gran part del terme municipal i dels pobles veïns. Com a dada d’interès, cal dir que en aquest sector es troba una de les cooperatives més grans de les Terres de Lleida: Agroserveis d’Almacelles, SCCL; la qual mou anualment més de 100.000 tones de gènere agrícola en les seves instal·lacions, als què se’ls ha d’afegir 5.000 tones més d’adobs. Aquest moviment comporta un trànsit, només en aquest indústria, de 3.700 vehicles pesants anuals. Un trànsit que ara per ara es veu obligat a passar pel centre urbà d’Almacelles o a donar tombs de Km per connectar amb les principals carreteres
d’accés.
Infolleida