Discapacitats intel·lectuals organitzen activitats pels més petits
El projecte Espais Sensorials Inclusius de la Fundació ASPROS vol demostrar que les persones amb discapacitat intel·lectual també poden ser grans professors | Aquest divendres, els infants del Pati d'Alcarràs han gaudit d'una sessió d'estimulació visual
Demostrar que les persones amb discapacitat intel·lectual també poden fer de monitors i dinamitzar activitats. Aquest és l’objectiu del projecte: Espais Sensorials Inclusius de la Fundació ASPROS, a través del qual, els mateixos residents preparen activitats per als més petits.
Aquest divendres els nens i nenes de la llar d’infants del Pati d’Alcarràs han gaudit d’una sessió d’estimulació visual a partir de diferents joguines luminescents com pilotes amb llums, objectes fluorescents o una tela amb estrelles feta pels propis residents, que valoren molt positivament la iniciativa.
Fa més de 15 anys que la Fundació treballa activitats multisensorials amb els residents i aquest passat mes d’octubre es va decidir tirar endavant un projecte perquè els propis residents poguessin compartir l’experiència amb nens i nenes en edat preescolar.
De moment s’han fet diferents sessions a la Llar d’Infants Albarés de Lleida, al Pati d’Alcarràs i als Camps Elisis.
La Fundació ASPROS fa més de mig segle que treballa per la integració de les persones amb discapacitat intel·lectual i actualment compta amb 380 professionals que atenen més de 400 persones. Activitats com la d’avui fomenten la sensibilització respecte el col·lectiu i permeten que els discapacitats puguin sentir-se partícips de l’aprenentatge dels infants.