Aitona presenta la nova campanya de 'Fruiturisme'
20/02/2019
TURISME
Aitona
Aquest dimecres 20 de febrer, en una roda de premsa a la seu de la Diputació de Lleida, l’Ajuntament d’Aitona ha presentat la nova campanya de la temporada de floració dels
presseguers que està a punt de començar; que oferirà, a partir del mes de març, un ampli catàleg de rutes guiades i visites pels camps fruiters, per l’entorn natural i pel patrimoni del municipi.
L’acte va comptar amb la presència de l’alcaldessa d’Aitona, Rosa Pujol; el vicepresident segon de la Diputació de Lleida i vicepresident del Patronat de Turisme, Gerard Sabarich; la presidenta del Consell Comarcal de la Ribera d’Ebre, Gemma Carim; la tècnica de Turisme del consistori aitonenc, M. Dolors Pelegrí; i diversos productors locals.
Rosa Pujol, alcaldessa d’Aitona, explica que “enguany encarem aquesta nova temporada de la flor amb energies renovades i amb la ferma voluntat de seguir fent créixer quantitativa, però sobretot, qualitativament aquest projecte”. En aquesta línia, Pujol avança que “la nostra fita és aconseguir mantenir la trajectòria ascendent i continuada que ha mantingut el projecte des del seu naixement i aconseguir superar la històrica xifra de 20.000 visitants que vàrem acollir durant la darrera edició”.
Entre les novetats d’aquest any destaca la renovació del fulletó de rutes guiades i visites; que per primer cop també s’ha editat en versió castellana per aconseguir atraure nou públic de l’Estat espanyol. A més, el document també incorpora els detalls de l’altre gran campanya turística que organitza enguany el consistori: el projecte ‘Aitona, Bressol de Sants’. A part d’aquestes dues novetats destacades, el fulletó ofereix novament una descripció exhaustiva de totes les rutes i visites que s’ofereixen a la vila durant la campanya de la flor, però també durant la resta de mesos de l’any.
En aquest sentit, enguany també s’estrenen propostes originals com les rutes amb bicicleta; les rutes per a caminadors especials; o el ‘Serratejant’, una nova activitat musical; accions, totes elles, que completen un programa divers i renovat adaptat als gustos i interessos de tots els públics.
Finalment, com a altra gran novetat d’aquest 2019, els visitants podran gaudir de les postes de sol i de les vistes panoràmiques úniques que ofereix l’ermita de Sant Joan de Carratalà; on l’Ajuntament hi ha actuat al llarg dels darrers mesos per arranjar-ne i millorar-ne l’accés i la zona d’aparcament. Mentrestant, tampoc hi faltarà a la cita la gastronomia de la mà del projecte ‘Tastaitona’; que un any més oferirà degustacions de cuina tradicional i innovadora amb la fruita dolça de proximitat com a gran protagonista i amb l’objectiu d’acostar el producte culinari i gastronòmic de primer nivell que elaboren els productors locals.
Rosa Pujol fa una crida a la participació i assegura que “hem d’agrair un cop més la tasca ingent dels nostres pagesos, voluntaris, guies, centrals de fuita, cooperatives, entitats i veïns i veïnes. Sense ells, aquest projecte no seria possible. Sense ells, Aitona no seria la vila creixent i acollidora que és avui en dia”.
Des d’aquest mes de febrer, ja es poden formalitzar les reserves per a participar, de dilluns a dijous o en cap de setmana, de la Ruta de la flor rosa del presseguer. Les visites guiades començaran a principis del proper mes de març i les reserves ja es poden formalitzar a través del web www.fruiturisme.info.
presseguers que està a punt de començar; que oferirà, a partir del mes de març, un ampli catàleg de rutes guiades i visites pels camps fruiters, per l’entorn natural i pel patrimoni del municipi.
L’acte va comptar amb la presència de l’alcaldessa d’Aitona, Rosa Pujol; el vicepresident segon de la Diputació de Lleida i vicepresident del Patronat de Turisme, Gerard Sabarich; la presidenta del Consell Comarcal de la Ribera d’Ebre, Gemma Carim; la tècnica de Turisme del consistori aitonenc, M. Dolors Pelegrí; i diversos productors locals.
Rosa Pujol, alcaldessa d’Aitona, explica que “enguany encarem aquesta nova temporada de la flor amb energies renovades i amb la ferma voluntat de seguir fent créixer quantitativa, però sobretot, qualitativament aquest projecte”. En aquesta línia, Pujol avança que “la nostra fita és aconseguir mantenir la trajectòria ascendent i continuada que ha mantingut el projecte des del seu naixement i aconseguir superar la històrica xifra de 20.000 visitants que vàrem acollir durant la darrera edició”.
Entre les novetats d’aquest any destaca la renovació del fulletó de rutes guiades i visites; que per primer cop també s’ha editat en versió castellana per aconseguir atraure nou públic de l’Estat espanyol. A més, el document també incorpora els detalls de l’altre gran campanya turística que organitza enguany el consistori: el projecte ‘Aitona, Bressol de Sants’. A part d’aquestes dues novetats destacades, el fulletó ofereix novament una descripció exhaustiva de totes les rutes i visites que s’ofereixen a la vila durant la campanya de la flor, però també durant la resta de mesos de l’any.
En aquest sentit, enguany també s’estrenen propostes originals com les rutes amb bicicleta; les rutes per a caminadors especials; o el ‘Serratejant’, una nova activitat musical; accions, totes elles, que completen un programa divers i renovat adaptat als gustos i interessos de tots els públics.
Finalment, com a altra gran novetat d’aquest 2019, els visitants podran gaudir de les postes de sol i de les vistes panoràmiques úniques que ofereix l’ermita de Sant Joan de Carratalà; on l’Ajuntament hi ha actuat al llarg dels darrers mesos per arranjar-ne i millorar-ne l’accés i la zona d’aparcament. Mentrestant, tampoc hi faltarà a la cita la gastronomia de la mà del projecte ‘Tastaitona’; que un any més oferirà degustacions de cuina tradicional i innovadora amb la fruita dolça de proximitat com a gran protagonista i amb l’objectiu d’acostar el producte culinari i gastronòmic de primer nivell que elaboren els productors locals.
Rosa Pujol fa una crida a la participació i assegura que “hem d’agrair un cop més la tasca ingent dels nostres pagesos, voluntaris, guies, centrals de fuita, cooperatives, entitats i veïns i veïnes. Sense ells, aquest projecte no seria possible. Sense ells, Aitona no seria la vila creixent i acollidora que és avui en dia”.
Des d’aquest mes de febrer, ja es poden formalitzar les reserves per a participar, de dilluns a dijous o en cap de setmana, de la Ruta de la flor rosa del presseguer. Les visites guiades començaran a principis del proper mes de març i les reserves ja es poden formalitzar a través del web www.fruiturisme.info.
InfoLleida