Agustí Jiménez explica als ajuntaments del Segrià els avantatges de la implantació del Gestor d’Expedients per a la gestió municipal i la digitalització
El vicepresident i diputat de Noves Tecnologies ha donat la benvinguda a la jornada de presentació d’aquesta eina que ha tingut lloc a la Sala d’Actes del Palau de la Diputació
El vicepresident Agustí Jiménez ha donat, aquest dimecres, la benvinguda als assistents a la jornada informativa adreçada als municipis de la comarca del Segrià, sobre la implantació del projecte Gestor d’Expedients als ens locals de la província de Lleida que s’ha celebrat a la Sala d’Actes del Palau de la Diputació, amb l’assistència d’una seixantena de tècnics i responsables municipals.
Aquest és un projecte liderat per l’Àrea de Noves Tecnologies de la Diputació de Lleida, amb la col·laboració de l’Administració Oberta de Catalunya (AOC), els consells comarcals i els ajuntaments.
Durant la seva intervenció, Agustí Jiménez ha recordat que el propòsit del Gestor d’Expedients “és fer més fàcil la gestió municipal, avançar cap a la digitalització i aconseguir que la Diputació de Lleida sigui un ens que progressa al mateix ritme que ho fa la nostra societat”. Així, ha afegit que “volem que sigui un ens que escolta els ajuntaments i que treballa estretament, i en la mateixa direcció de les persones que coneixeu la realitat dels vostres municipis: alcaldes, regidors i treballadors que amb la vostra feina resoleu els problemes i vehiculeu les gestions que us demana la ciutadania. És així com entenem que ha de ser la nostra feina a la Diputació. És així com tot pren sentit i la gestió és realment útil per a la gent de les comarques de Lleida, Pirineu i Aran”.
Finalment, ha recordat que el seu objectiu a la Diputació de Lleida passa per posar en marxa eines de progrés real per a tots els municipis i EMD de la província. En aquest sentit, ha afirmat que “tenim el deure de continuar avançant, des de l’accessibilitat i la transparència, per estalviar encara més temps i recursos als ajuntaments, que necessiten centrar-se en altres funcions estratègiques”.
El gestor es va començar a implantar l’estiu de 2023. A hores d’ara, 228 ens locals ja en disposen; 4 estan en procés de tenir-lo, i només en queden 17 de pendents.
D’altra banda, la Diputació de Lleida segueix amb el procés d’implantació de l’administració electrònica en el període marcat entre 2023 i 2027. Així, fins a finals de 2024 es preveu donar per acabada la implantació base i la certificació de l’eina gestora; entre el 2025 i 2026, fer la integració i consolidació d’un model comú provincial, i finalment, entre 2026 i 2027, l’ampliació del manteniment i l’atenció a noves necessitats.