Més de 2.000 turistes han vist en directe la floració dels camps d'Aitona

20/03/2021

La campanya de la flor de Fruiturisme ha acabat aquest divendres amb un ressò mediàtic sense precedents. Així ho ha explicat l’alcaldessa d’Aitona, Rosa Pujol, durant el balanç del final d’una nova campanya afectada per la pandèmia: “m’he sorprès de la notorietat que ha tingut, ja que hem sortit a mitjans de comunicació nacionals i internacionals com ara Reuters, i televisions de França i Itàlia, i això ens ha animat a pensar noves experiències de cara l’any vinent”, ha avançat.

Rosa Pujol ha explicat que l’edició d’enguany ha servit per apropar la floració al turisme de proximitat, habitants de la comarca que fins ara no s’havien apropat a gaudir de la màgia dels camps en flor.

Més de 2.000 persones visiten el punt d’informació

Durant el balanç, l’alcaldessa d’Aitona ha explicat que unes 2.000 persones han visitat el punt d’informació, sense sumar els visitants que han vingut per lliure. “Els turistes que s’han apropat fins als camps en flor han estat famílies amb fills que s’han desplaçat per caminar i fer rutes en bicicleta respectant la bombolla de convivència”.

Cinc dies extra

La finalització d’aquesta campanya estava prevista per al dia 14 de març, però, aprofitant la relaxació de les restriccions de mobilitat, el consistori va decidir allargar-la 5 dies: “vam rebre moltes trucades de gent interessada de fora de la comarca. Allargant cinc dies la campanya hem aconseguit que gent de localitats com Barcelona i Girona també hagi pogut viure l’experiència”, ha explicat Pujol. 

Promoció de la fruita dolça d’Aitona

Aquest divendres, doncs, es dona per acabada la campanya de la flor per donar pas, pròximament, a la nova campanya de promoció de la fruita dolça d’Aitona: “el que hem fet amb la flor volem replicar-ho a l’estiu amb la collita de la fruita. El projecte de Fruiturisme no és només la flor sinó que té per objectiu promocionar la fruita dolça i el cicle de l’arbre fruiter i que Aitona esdevingui la capital de la fruita dolça de Catalunya”, ha apuntat l’alcaldessa.

 

Activació del turisme al Baix Segre

 

Tant ha estat l’èxit que també s’hi ha sumat altres poblacions del Baix Segre amb iniciatives similars. “Això és molt positiu – ha assenyalat l’alcaldessa – perquè el propòsit era impulsar l’activitat econòmica al territori” i ”ara comencem a ser conscients del potencial turístic del Baix Segre”.

 

En aquesta línia, el fenomen de la floració ha servit per diversificar l’activitat econòmica d’Aitona i generar un sentiment d’orgull en la població: “els habitants d’Aitona estan molt orgullosos de què es pugui conèixer el poble per un fet tan bonic”, ha comentat Rosa Pujol.

 

Fruiturisme 2022

 

En relació amb la pròxima campanya de la flor, Pujol es mostra molt optimista: “volem crear rutes noves i organitzar noves activitats. Després de l’experiència d’enguany veiem que podem arribar a molta gent diferent i, si la pandèmia ens deixa, el nostre objectiu és treballar per millorar encara més l’experiència del públic visitant”.

Infolleida