Més de 15.000 visitants als camps florits d'Aitona

28/03/2018

La iniciativa de 'Fruiturisme' supera les expectatives inicials

Aitona ha tancat la temporada turística de la floració amb més de 15.000 visitants, doblant les xifres del 2017 i confirmant un interès en alça pel projecte Fruiturisme. 

D'entre els visitants estrangers, en destaquen els vinguts de països asiàtics com la Xina o el Japó. Des de l'Ajuntament apunten a la centralització de les visites a través del web de Fruiturisme com un dels motius de l'éxit d'enguany. També hi ha contribuït l'impacte mediàtic de la campanya, de la qual n'han fet cobertura mitjans d'àmbit comarcal i nacional. les visites del cònsol general del Japó a Barcelona, Naohito Watanabe, i de l’ambaixadora de Tailàndia, Rattikul Chansuriya també han afavorit la difusió de la iniciativa.

Pel que fa a les novetats presentades enguany, cal destacar les sortides amb globus aerostàtic sobrevolant els camps de presseguers, la visita guiada i dinar amb cassola de tros a la cooperativa Fruitona, les excursions de quads amb monitors pels camps de presseguers i els dinars de calçotada en una masia del segle XIV.

La ruta de la flor rosa del presseguer ha tornat a ser el gran reclam turístic de la temporada. Una proposta que combina la visita als camps de presseguers amb un guia pagès, vistes des de miradors naturals per gaudir del'espectacle de la floració i una visita al nucli antic del municipi. Aquest any, a més, les visites s’han fet amb autocar i no amb cotxe particular per descongestionar el trànsit. 
InfoLleida