Fruiturisme rep de mans de la Generalitat el premi a la millor experiència turística

09/01/2020

La iniciativa va néixer l’any 2011 de la mà de l’Ajuntament d’Aitona i al llarg dels darrers anys ha experimentat un creixement exponencial, fins a convertir-se avui en dia en un dels principals reclams turístics de les terres de Lleida i del conjunt de Catalunya

L’alcaldessa d’Aitona, Rosa Pujol, recollirà aquest dijous 9 de gener a la tarda de mans del president de la Generalitat, Quim Torra, i de la consellera d’Empresa i Coneixement, Àngels Chacón, el premi a la millor experiència turística per la ruta de la flor del presseguer de Fruiturisme en el marc dels Guardons del Turisme de Catalunya 2019 que atorga la Generalitat de Catalunya. L’acte tindrà lloc a Barcelona, al Palau de la Generalitat, a partir de les 18 h i davant de diversos professionals del sector del turisme.

Aquesta distinció és un dels màxims reconeixements en matèria turística que atorga la Generalitat de Catalunya; que anualment, a través d’aquests guardons, reconeix la feina del sector turístic català i la seva contribució perquè Catalunya sigui una destinació turística referent a escala internacional. La finalitat dels Guardons del Turisme és, doncs, reconèixer l'esforç i la dedicació de persones, empreses i institucions públiques i privades en favor del turisme, i servir d'instrument per estimular comportaments professionals i actuacions individuals o col·lectives que col·laborin a millorar la imatge turística de Catalunya i dels seus serveis turístics.

Rosa Pujol valora amb satisfacció la consecució d’aquest premi i explica que aquest guardó el volem dedicar a tots els veïns i veïnes, pagesos, associacions, cooperatives, voluntaris, guies, centrals de fruita... que han col·laborat en l’èxit d’aquesta iniciativa; i que ens obre noves portes per a seguir difonent l’enorme tresor natural i patrimonial que atresora Aitona”.

En la mateixa línia, la batlle aitonenca afegeix que “el present i el futur d’Aitona ha de passar, entre d’altres, per potenciar iniciatives com Fruiturisme, projectes que ens posicionen arreu del territori i esdevenen pal de paller del creixement i desenvolupament social, econòmic, cultural del nostre poble”.

 

 

Un projecte nascut l’any 2011 i a la recerca constant de noves experiències

La ruta de la flor del presseguer –premiada per la Generalitat de Catalunya- és una de les principals campanyes turístiques anuals que l’Ajuntament d’Aitona desplega a través del projecte de Fruiturisme; nascut a la vila l’any 2011 amb l’objectiu buscar noves vies de difusió i promoció turística tot aprofitant i posant en valor el paisatge, l’activitat agrícola i la fruita dolça aitonenques.

Fruiturisme va començar oferint petites visites guiades pels camps fruiters de la vila i rutes per l’entorn d’Aitona per tal de mostrar l’espectacle visual únic al món que ofereixen els camps de presseguers amb flor.

El creixement continuat que ha experimentat el projecte ha permès, però, atraure a milers de visitants vinguts d’arreu del món i ampliar i potenciar al llarg de tot l’any les diferents propostes que ofereix Fruiturisme.

Així, actualment es compta amb tres temporades estacionals: “Aitona en Flor” –durant la primavera-, “Aitona en Fruita” –durant els mesos d’estiu- i “Aitona en Tardor” –durant l’època tardorenca- que ofereixen diverses activitats per a tots els públics; com ara, visites guiades, visites per lliure i rutes singulars pels camps i l’entorn de la vila que permeten als visitants conèixer de primera mà qüestions d’interès com el rol de la pagesia o el moment òptim de recollida de la fruita. A més també es promocionen accions vinculades amb l’activitat econòmica del municipi d’Aitona, com ara visites a les centrals de fruita.

A més, també s’ofereixen propostes que tenen recorregut al llarg de tot l’any, i que es complementen amb les campanyes estacionals d’”Aitona en Flor”, “Aitona en Fruita” i “Aitona en Tardor”; permetent, així, als visitants poder gaudir de tots els actius locals els 365 dies de l’any. Entre les activitats que es duen a terme al llarg de tot el curs, hi ha les passejades pel nucli antic d’Aitona, de Serra Brisa, del Camí verd natural Aitona-Soses...

El 2018, a més, es va estrenar una nova i ambiciosa iniciativa turística pionera a les Terres de Lleida: “Aitona, bressol de Sants”; que ofereix al llarg de l’any rutes guiades, en horari de matí i de tarda, per espais icònics del patrimoni religiós aitonenc. Finalment, el 2019 u com a gran novetat de la campanya “Aitona en Fruita”, també es va presentar la marca “Fruita d’Aitona”; un segell de qualitat amb l’objectiu de consolidar el rol d’Aitona com a capital catalana del turisme de la fruita.

 

 

Infolleida