Els Camins d'Or Líquid tanquen la primera edició telemàtica amb bona participació

23/12/2020

Les activitats de la 13a edició han tingut 3.000 visualitzacions a Youtube.

Després de gairebé dos mesos de promoció de l'oli d'oliva verge extra que es produeix al Segrià Sec, el programa Camins d'Or Líquid ha tancat la tretzena edició amb una valoració positiva del canvi de format com a conseqüència de la pandèmia sanitària. Les activitats -totes telemàtiques- han tingut fins al moment 3.000 visualitzacions al canal de Youtube del Consell Comarcal del Segrià, una xifra que es preveu que augmenti perquè se'n continuarà fent difusió durant l'any. A més, cal tenir en compte, que amb aquest format s'ha pogut arribar a nou públic.

Una altra de les novetats d'aquesta edició han estat els vuit concursos radiofònics a UA1 FM i dos concursos a la xarxa Instagram, que han comptat amb una gran participació. En els concursos, que han substituït els tradicionals esmorzars, s'han regalat ampolles d'oli de les set cooperatives col·laboradores i s'ha fet difusió del patrimoni de cada municipi adherit al projecte: Aspa, Alcanó, Maials, Alfés, Torrebesses, Seròs i Llardecans.

Les activitats virtuals han estat diverses: tastos d'oli, tallers de cuina, vídeos sobre el procés d'elaboració de l'oli des de la recollida de les olives al camp fins a la degustació a taula, xerrades sobre les propietats saludables de l'oli d'oliva i la certificació DO Les Garrigues o un concurs de fotografia amb l'oli com a principal protagonista. També s'ha fet un vídeo promocional del territori i una campanya de difusió en una dotzena de mitjans de comunicació de premsa escrita, digital, ràdio i televisió.

Pel que fa a la venda d'oli, durant la campanya s'ha fet una crida a la compra d’oli on line, especialment enguany per la situació excepcional, però caldrà esperar unes setmanes per valorar quina ha estat la resposta ciutadana.

Per a properes edicions, no es descarta continuar amb el format telemàtic o combinar les activitats virtuals amb les presencials, depenent de la situació epidemiològica.

El programa té el suport del Patronat de Turisme i la Diputació de Lleida.

(A la imatge, un dels 3 guanyadors del concurs de fotografia sobre oli a Instagram, que van guanyar un lot de productes del Molí Aresté Teixidó de Seròs)


Consell Comarcal del Segrià