ASAJA Lleida repartirà 15.000 peces de fruita dolça als visitants de la Fira Agrària de Sant Miquel

24/09/2018

La iniciativa està impulsada per l’associació d’empresaris agraris amb la col·laboració de Fira de Lleida

ASAJA Lleida, en col·laboració amb Fira de Lleida, llença la campanya “Un dels nostres tresors” per promocionar la fruita dolça de les comarques lleidatanes. Es repartiran 15.000 peces de fruita durant la propera Fira Agrària de Sant Miquel, que tindrà lloc del 27 al 30 de setembre. Tots els visitants rebran una bossa amb diferents peces (pomes, peres i fruita d’os) que podran recollir en els estands que s’instal·laran als accessos del recinte firal. Pere Roqué, president d’ASAJA Lleida, Oriol Oró, director de Fira de Lleida, iJoan Queralt, regidor d’Hàbitat Rural i la Sostenibilitat de l’Ajuntament de Lleida, han presentat la campanya aquest matí al pavelló 4 de la Fira de Lleida.

 

L’objectiu principal de la campanya és promocionar i fer valdre el sector de la fruita dolça de Lleida, per aquest motiu, les bosses aniran acompanyades d’un tríptic informatiu amb les principals xifres de producció de fruita d’os, poma i pera. Així mateix, s’ha produït un espot per donar a conèixer la campanya que es difondrà per xarxes socials i mitjans locals que també pretén animar a visitar aquesta nova edició de la Fira de Sant Miquel.

 

Durant la presentació, Pere Roqué ha agraït “a la Fira de Lleida, a l’Ajuntament de Lleida i als pagesos de les terres de Lleida, que són els protagonistes de la producció de fruita, la col·laboració en la campanya que presentem avui”. Roqué ha destacat que “Fira de Lleida havia sigut el motor expositor de fruita dolça des dels seus inicis i en els darrers anys havia passat a segon pla degut a la transformació de les explotacions de la plana de Lleida, però des d’ASAJA Lleida sempre hem cregut que la fruita havia de tornar a ser protagonista a la Fira, i per això enguany posem en marxa la campanya Un dels nostres tresors.

 

En la seva intervenció, Roqué ha explicat que un altre dels motius de la campanya és que “ens preocupa molt la davallada en el consum de fruita dolça que hi ha a nivell de l’Estat espanyol del 12% i més d’un 8% a Catalunya i d’un 4% a Europa, això suposa que moltes de les persones no mengen una peça de fruita en tot l’any, i no s’entén que des d’Europa no es facin campanyes per incentivar el consum de fruita”. I ha afegit que “la producció de fruita dolça crea evolució econòmica, evolució personal i sobretot un treball molt digne com és anar a collir un quilo de fruita”.

 

Per la seva part, Oriol Oró ha explicat que “coincidim amb ASAJA Lleida en el fet que fa molts anys la Fira de Sant Miquel era la fira per excel·lència d’exposició de fruita, hi havia un pavelló de demostració de la fruita que es produïa a les terres de Lleida, però amb els pas dels anys havia anat canviant”. “Creiem que el pes del sector fructícola a Lleida i a la província és molt rellevant i que ha d’estar representat a la Fira de Lleida i aquesta campanya conjunta amb ASAJA Lleida que avui presentem n’és el fruit”, ha afegit.

 

Joan Queralt, ha explicat que “des de la Paeria donem suport cent per cent a iniciatives com aquesta perquè la fruita dolça torni a tenir un paper principal dins la Fira de Sant Miquel i felicitem a ASAJA Lleida per la iniciativa, ja que realment la fruita de Lleida és un dels nostres tresors”.

Infolleida