Aitona tanca la campanya de la flor de 2024 amb 27.000 visitants

27/03/2024

El projecte de Fruiturisme, que s’ha tancat aquest cap de setmana, revalida els bons resultats de l’any passat, amb 27.000 visitants

Aitona dona per finalitzada la temporada turística de la floració del 2024 després de quatre setmanes d’afluència massiva de visitants a la vila. Prop de 27.000 persones han pres part aquest any de la campanya i han gaudit de l’experiència única de passejar pels camps de presseguers en flor. Així, Fruiturisme revalida les bones xifres de visites aconseguides la temporada passada i confirma l’enorme interès que genera el projecte dins i fora de les nostres fronteres. Un interès creixent que s’ha posat de manifest amb l’augment de visites en castellà i anglès, així com l’arribada de visitants de totes les nacionalitats, sobretot russos, japonesos i americans.

L’alcaldessa d’Aitona, Rosa Pujol, fa una valoració molt positiva de la campanya d’aquest 2024. “Un cop més, hem superat totes les nostres expectatives. Estem convençuts que el projecte i les propostes turístiques han estat a l’altura dels visitants i que l’oferta lúdica i cultural que ha enamorat a tothom”. 

La d’enguany ha estat una campanya amb moltes novetats i propostes de gran qualitat, com el Festival Cruïlla Baix Segre - Festa de la Floració, encarregat de donar el tret de sortida a la campanya amb un ‘sold out’, o la nova experiència Prèmium per veure els estels des dels camps florits. Propostes que han tingut una gran acollida, i que han fet que els visitants gaudeixin noves experiències. Bona part de les propostes de la campanya de la flor han anat de la mà de Raimat, un col·laborador que ha fet les delícies dels visitants. Les diferents degustacions i maridatges han cridat l'atenció de bona part dels visitants i es converteixen així en activitats estrelles.

Les propostes consolidades al programa, com són la caragolada i la caminada solidària, també han rebut l’interès del públic, especialment del català. Gràcies a la bona acollida de la Caragolada Solidària, les Germanetes de Santa Teresa Jornet podran renovar tot el paviment de les càmeres frigorífiques de la residència.

Rosa Pujol destaca que “la venda d’arbres, l’intercanvi de xapes, el lloguer de bicicletes i el servei de foodtrucks també han marcat la diferència. Com la implicació de tots els guies, voluntaris i pagesos, factors que han convertit aquesta campanya en una de les millors celebrades fins ara. Ells són la clau daquest èxit i el motiu pel qual Fruiturisme i Aitona està en boca de tothom i són un actiu i un atractiu turístic privilegiat i únic al sud dEuropa”.

Així mateix, ha estat una campanya amb un toc reivindicatiu, en la qual, a través de la divulgació, s’ha explicat la situació i les reivindicacions actuals de la pagesia, una de les activitats econòmiques principals del poble.

Una campanya mediàtica

Un any més, mitjans de comunicació d’arreu s’han fet ressò de la campanya a través de diferents notícies, reportatges, entrevistes o programes en directe des dels camps fruiters en flor d’Aitona. És el cas, per exemple, del programa “Tot Es Mou” de TV3, el Telenotícies, també de TV3, així com Tele5, TV Lleida o TVE, a banda dels mitjans comarcals com el Diari Segre.

També cal destacar la visita de diferents personalitats, com la cònsol d’Estats Units a Barcelona, o la cònsol de Romania a Barcelona, que s’han interessat pels paisatges aitonencs i la situació de la pagesia.

Infolleida