L’Ajuntament de Torrefarrera assumeix la gestió directa de l’abastament d’aigua potable

02/01/2018

Aquesta entrada en servei arriba després que el Tribunal Superior de Justícia de Catalunya dictés sentència favorable pel consistori en el litigi que mantenia amb l’empresa concessionària sortint.

A partir d’aquest dimarts, 2 de gener, l’Ajuntament de Torrefarrera assumeix la gestió directa del servei d’abastament d’aigua potable al municipi. Després que el Tribunal Superior de Justícia de Catalunya hagi dictat sentència favorable pel consistori en el litigi que mantenia amb l’empresa concessionària sortint i després que el Ple municipal del passat 14 de desembre, acordés l’assumpció del servei per part de l’Ajuntament a principis de 2018.

Els serveis municipals seran els encarregats d’atendre qualsevol incidència a través d’un telèfon d’assistència disponible tots els dies de l’any, a més de les consultes presencials que s’atendran a l’oficina d’atenció al ciutadà de dilluns a divendres, de 8.00 a 15.00 hores. L’alcalde, Jordi Latorre, ha exposat que “amb aquesta actuació, els veïns tindran més proximitat, una atenció més directa al mateix preu, i esperem que ens permeti continuar millorant la xarxa de clavegueram del municipi”.

L’Ajuntament ja havia licitat un concurs per a la gestió dels serveis d’aigua i clavegueram resolt a principis de 2015 a favor de l’empresa Aqualia, però l’altra empresa que s’hi havia presentat, CASSA, va interposar un recurs al Tribunal Català de Contractes del Sector Públic. Finalment, ambdues empreses licitadors van ser exclosis i es va declarar el concurs desert.

Finalment, l’Ajuntament de Torrefarrera va acordar per unanimitat el 2016, municipalitzar el servei, que havia de començar l’1 de gener de 2017, però va ser suspès cautelrament pel jutjat contenciós administratiu de Lleida a causa del recurs presentat per CASSA. Ara però, el Tribunal Superior de Justícia de Catalunya ha donat la raó a l’Ajuntament, que ja pot gestionar el servei amb els seus propis mitjans.

Infolleida